Egebjerg Børnehave

skovl og gummistøvler i vand

Børnehaven er barnets børnehave med fokus på nærvær og tryghed i et udviklende miljø. Vores omdrejningspunkter for et godt barneliv og børnehaveliv er tryghed, anerkendelse, omsorg, nærvær og respekt.
Vi ser det enkelte barn med alle dets ressourcer og udfordringer. Og vi tager altid udgangspunkt i det, barnet kan og arbejder ud fra dette.

Vi modtager børnene fra de er 2 år, ofte fra dagplejen. Børnehaven samarbejder tæt med skole og SFO, hvor vi har forskellige snitflader i løbet af året og er sammen store som små. Vi gør os umage for at gøre den første tid tryg og forudsigelig, fx i form af overleveringssamtaler, hjemmebesøg og barnet besøger børnehaven inden start.

Vi et nært samarbejde med skolen om overgangen fra børnehave til skole allerede fra august året før skolestart. Det gør vi for at sikre en tryg, omsorgsfuld og udviklende overgang til skolen. Vi sætter en ære i, at udfordre barnets nysgerrighed med en bred vifte af tilbud og aktiviteter. Vi arbejder med en naturlig sammenhæng og rytme i aktiviteter, lege og rutiner i pædagogikken.

Vi har et dejligt udeareal, som vi benytter hver dag året rundt, vi studerer insekter, planter blomster, laver sund bålmad, leger og får brugt vores energi på en positiv og udviklende måde. Vi tager til skov og strand og oplever årets gang i farver og dufte.

Åbningstid:  mandag til torsdag fra 6.00-16.45 og fredag fra 6.00-16.30.

Egebjerg Børnehave og Skole
Egebjerg Hovedgade 30, Egebjerg
4500 Nykøbing Sj

Afd. leder: Krista Clausen på telefon: 59665821 eller mail: kricl@odsherred.dk