På baggrund af skoleudviklingssamtale på Odden Skole i skoleåret 2022-2023, har vi arbejdet med nedenstående målsætninger indenfor et dannelses-, trivsels- og fagligt perspektiv. Til næste skoleår har vi igen skoleudviklingssamtaler, hvor aktuelle fokusområder indenfor perspektiverne vil blive drøftet. Skoleudviklingssamtalerne er omfattet af § 2, stk. 1, nr. 5, i lov om gennemsigtighed og åbenhed i uddannelser.
Opstillet mål |
Hvordan er der arbejdet med målet? |
Skolen har fokus på faglige løft inden for læsning. Skolen vil gennemføre læsekonferencer med læsevejleder og aftale konkrete indsatser.
|
Skolen følger den kommunale testplan. Læsekonferencer er afholdt og afholdes igen i skoleåret 2023-2024. Ud fra test og læsekonferencer tilrettelægges konkrete indsatser for børnenes læsning. |
Odden Skole er Geopark Skole og interesserer sig for, hvilken betydning dette kan have for undervisningen. Skolen er nysgerrig på at få den almene fagundervisning uden for klasselokalet. |
Efter drøftelser og arbejde på personalemøder er der lavet en fælles målsætning om, at dele af undervisningen skal foregå i/på andre lokaliteter end klasselokalet. Skolen har gode erfaringer med større emnearbejder og projekter i forbindelse med Geopark, som de kan bruge til inspiration. Skolen har i forbindelse med ønsket om at rykke den fagfaglig undervisning ud af klasselokalerne fået installeret acces points og shelters udenfor. |
Odden Skole ønsker i større grad at bruge de lokale kunstnere og det lokale erhvervsliv mere aktivt i Geopark sammenhæng med det mål at højne elevernes lokale dannelse. |
Skolens ledelse har afholdt møde med forskellige relevante aktører og dette er fortsat i proces. |