Odden - vuggestue og børnehave

dreng der puster sæbebobler

• Vi møder børnene med anerkendelse, omsorg og dialog. Vi lægger stor vægt på anerkendende relationer og venskaber, da kvaliteten af relationen er af afgørende betydning for barnets udvikling.

• Vi vægter ro i hverdagen højt, og bestræber os på at skabe et rum, hvor børnene kan fordybe sig i leg med hinanden og lære af egne erfaringer i fællesskab.

• Vi understøtter børnenes tro på egne evner, og med det en positiv selvforståelse og mod på at prøve nyt. De største børn bliver hurtigt rollemodeller for de mindre. Børnene hjælper gerne hinanden, fx med at tage tøj på.

• Vi bruger vores uderum og naturen som læringsmiljø. Vi følger årets gang, og årstidernes forandring af naturen omkring os. Vi dyrker vores kydderurtehave og tager jævnligt på ture til vandet og stranden, hvor vi fx samler naturlige materialer til kreative projekter.

• Vi laver vores morgen- og eftermiddagsmad fra bunden sammen med børnene, som inddrages i tilberedningen af brød, bagte rodfrugter, suppe mm. Maden laver vi af råvarer fra lokale økologiske producenter.

• Vi har mange traditioner og afholder mange af dem i fællesskab med skolen: fastelavnsfest, juleklippedag, teaterdage mm.

Kontakt os:

Odden Vuggestue- Børnehave og Skole
Skoletoften 7
4583 Sj. Odde

ODDEN VUGGESTUE OG BØRNEHAVE
afdelingsleder Clara Klint Jentzsch på clkje@odsherred.dk - tlf. 29 45 68 24 eller 41 39 37 73

ODDEN SKOLE OG SFO
afdelingsleder Torben Pedersen, torpe@odsherred.dk -51 23 10 01