ONE Logo

3 skoler i én

forsidegeopark

Sammen kan vi meget mere

Som elev og forælder på Odden, Nykøbing, Egebjerg Skole vil du møde et tværgående vuggestue, børnehave og skolesamarbejde.

For os er det vigtigt at samarbejdet understøtter de lokale ideer på de 3 afdelinger, men samtidig at vi holder sammen og ser os selv som én samlet enhed/tilbud. Skolernes og børnehavernes placeringer i Odsherreds natur og kultur giver os de unikke mulig- heder for at satse på en naturfaglig, grøn profil som vi vil samarbejde med Geopark Odsherred om.

For os er det vigtigt, at vores børn bliver så dygtige som muligt, trives, har gode venner og lærer inden for rammerne af en fremtidig lokal bevidsthed om landskabet, kunsten, kulturhi- storien og de lokale råvarer, som Odsherred er så rigt repræsenteret ved. Samtidig har vi samfundsmæssigt en stor fælles særlig opgave om, at undervise og danne børn til at få viden om udvikling af bæredygtige fællesskaber for vores jord.

Vores elever mødes ved mange faglige og sociale arrangementer, fra de går i børnehaveklasse til de alle samles i Nykøbing i 7.  klasse. At vi på to af vores skoler samtidig har børnehaver, og vuggestue på Odden, ser vi som en stor resurse i forhold til det enkelte barn. Odden, Nykøbing, Egebjerg Skole og børnehaver og vuggestue har tilsammen ca. 600 børn.
Lærere og pædagoger samarbejder i indskolingen om undervisningen og det er vigtigt for os at have undervisere og pædagoger, der alle har høje faglige forudsætninger og som har samme forventninger til vores elever.

Man kan følge vores data, billeder og fortællinger på hjemmesiden og vi vil altid gerne kontaktes og fortælle om vores skole.
Du kan læse mere om de enkelte afdelinger fanerne til venstre eller i folderen her