Uddannelsesvejledning

vejledning

Uddannelsesvejledningen i Odsherred Kommune varetages af Den Kommunale Ungeindsats, hvortil der er en uddannelsesvejleder tilknyttet alle skoler i Odsherreds Kommune, og alle elever vil løbende modtage kollektiv vejledning fra 7. til 10. klasse.

I 8., 9. og 10. klasse skal alle elever have vurderet deres uddannelsesparathed. Eleverne bliver vurderet af deres skole i samarbejde med uddannelsesvejlederen. Hvis en elev bliver vurderet ikke-uddannelsesparat til den ønskede ungdomsuddannelse, igangsættes der et samarbejde mellem elev, forældre, skole og uddannelsesvejlederen.

Læs mere om uddannelsesvejledningen på Odsherred Kommunes hjemmeside

Der kan også rettes henvendelse til uddannelsesvejleder Laura Trudsø, som kommer på Nykøbing Skole. Hun træffes på mobil 29124299 eller mail lamtr@odsherred.dk