Geopark-børnesti

Odden Børnesti er en del af flere stier på Odden, den er lavet af børn og voksne fra Odden Dagtilbud og Skole i 2021. Projektet er en del af vores vedvarende fokus på den lokale natur og kultur i geopark Odsherred, som børnene vokser op i og formes af.

Børn og voksne på hver årgang har selv valgt, hvor deres post skal stå. Posterne står derfor på nogle af børnenes yndlingssteder på Odden. Hver årgang har arbejdet med et tema på hver post som en del af lærings- og undervisningsforløb. Der er interaktive elementer på nogle poster, så man får den fulde oplevelse, hvis man tager telefonen med. Stien er foranderlig. Posterne vil jævnligt blive fornyet efterhånden som vi arbejder med nye temaer. Der vil også komme flere poster til med tiden. Vores håb er at stien kan være en hyggelig familie aktivitet, hvor man oplever skønne Oddens mangfoldighed set fra børnenes perspektiv.

Bonusinfo

Ved post 1 er der god badestrand og et ishus
Ved post 2 kan man høste tang
Ved post 3 er der grillplads