Odden Skole og SFO

børn i trætop

• Vi sætte rammerne for et trygt børneliv for alle børn på Odden, hvor alle elever udfordres, så de bliver så dygtige de kan.

• Vi ønsker, at børnene skal blive modige og nysgerrige, og at de sammen lærer at tage ansvar for sig selv og hinanden.

• Alle klasser holder trivselsmøder hver uge. Det afholdes som et klassemøde efter Helle Højbys principper.

• Vi arbejder efter Bo Hejlskolv Elvéns principper.

• Vi støtter fællesskabet ved at have mange arrangementer fælles for alle børn: fælles morgenbord 1. skoledag, over natning, motionsløb, Halloweenfest, klippedag, juleafslut ning, fastelavnsfest, skolefest, emneuger og fælles udflugtsdag.

• I forbindelse med en emneuge overnatter alle børn på skolen, derudover er 6. klasse på lejrskole. Lejrskolen foregår som hovedregel i en storby.

• Vi vægter arbejdet omkring miljø  og natur. Vi deltager derfor i strandrensningsdagen, i Masseeksperimentet og i Friluftrådets Grøn skole. Vi har været Grøn skole siden 2011.

• I SFO 1 og 2 lægger vi vægt på at anerkende og støtte børnenes indbyrdes relationer.

• Her er plads til leg, til ro og til at fordybe sig i en akti- vitet. Der er mulighed for at få morgenmad mellem kl. 6.30 og 7.30. Om eftermiddagen får børnene et let måltid bestående af frugt, brød, grød eller lignende.

• Vi vægter at børnene får frisk luft og bevægelse igennem hele dagen. Derfor er børnene ud i alle frikvarterer, lige som de er ude i overgangen mellem skoletid og SFO tid. SFO er ude i alt slags vejr, men især om sommeren foregår hovedparten af aktiviteterne udendørs.

• Børnenes dag starter med et bevægelsesbånd, som i sommerhalvåret foregår udendørs. Om vinteren er de hver anden uge i hallen, og hver anden uge undervises de i Yoga.

• Vi indgår i et tæt samarbejde med lokalområdets foreninger, erhvervsliv og lokale offentlige funktioner som havnen, genbrugsstationen

Kontakt os:

Odden Vuggestue- Børnehave og Skole
Skoletoften 7
4583 Sj. Odde

Telefon: 59 66 63 00

ODDEN VUGGESTUE OG BØRNEHAVE
afdelingsleder Clara Klint Jentzsch på clkje@odsherred.dk

ODDEN SKOLE OG SFO

Læs mere om takster og indmelding her