På baggrund af skoleudviklingssamtale på Nykøbing Skole i skoleåret 2022-2023, har vi arbejdet med nedenstående målsætninger indenfor et dannelses-, trivsels- og fagligt perspektiv. Til næste skoleår har vi igen skoleudviklingssamtaler, hvor aktuelle fokusområder indenfor perspektiverne vil blive drøftet. Skoleudviklingssamtalerne er omfattet af § 2, stk. 1, nr. 5, i lov om gennemsigtighed og åbenhed i uddannelser.
Opstillet mål |
Hvordan er der arbejdet med målet? |
Skolen har i en periode afprøvet en anderledes struktur for undervisningen på 0.-2. årgang med god succes. Skolen ønsker at afprøve en anden form for skolehjem-samtalerne, så elevernes perspektiv kommer mere i spil. |
På 0.-2.-årgang har det pædagogiske personale afprøvet skolehjem-samtaler, hvor eleverne fremlægger deres arbejde for forældre. Skolens ledelse og det pædagogiske personale ønsker, at erfaringer vedr. skolehjem-samtaler på 0.-2. årgang udbredes til flere årgange. |
Skolen har fokus på elevfravær og en nysgerrighed ind i, hvordan der kan udvikles en fælles skabelon for afdækning af fravær. |
Skolen har afholdt et personalemøde, hvor indholdet fra skoleudviklingssamtalen blev gennemgået – herunder ideen om at udvikle en fraværsskabelon. I skoleåret 2023-2024 vil ledelsen deltage på teammøder bl.a. med henblik på håndtering af fravær. |
Skolen har fokus på, at der ved sammenlægningen af de to skoler i Nykøbing, skal arbejdes med et fælles pædagogisk afsæt. |
Der afholdes fælles personalemøder, hvor fx fælles ordensregler – herunder mobilpolitik – drøftes og besluttes. |