ONE Logo

Nykøbing Skole 7. til 9 kl.

billeder på gulvet

Når børnene startet i udskolingen i 7. klasse, har de fået et godt og solidt fundament på enten Odden, Egebjerg eller indskoling-mellemtrin på Nykøbing Skole - og det er tid til at møde nye spændende udfordringer, skabe nye venskaber og fylde endnu flere kompetencer i deres faglige og personlige rygsæk.

Vi har ca. 20 fagligt dygtige og engagerede medarbejdere, der  til stadighed arbejder med at understøtte alle elevers læring. Vi udvikler egen og fælles praksis og har fortløbende fokus på, om det vi gør, virker.

Trivsel er en vigtig faktor i forhold til de unges læring. Den der trives godt, lærer godt, ligesom den, der trives godt, lærer godt fra sig. Det er et fælles ansvar. Vi vægter derfor trivsel blandt elever og medarbejdere meget højt.
Vi har fokus på at et trygt undervisnings- og arbejdsmiljø for både elever og ansatte fremmer den gode undervisning. Trygge teenagere, der trives, lærer mere.

For at bakke op om den fælles trivsel arbejder lærere og ledelse med LP -modellen. LP = Læringsmiljø og pædagogisk analyse.
Undervisningen organiseres fortrinsvis fagorienteret, hvor vi bevidst arbejder på at gøre eleverne i stand til at arbejde selvstændigt og målrettet, at tænke kritisk samt at give dem mulighed for fordybelse i faglige og tværfaglige områder.

Onsdagen er afsat til linjefagsundervisning, hvor eleverne har mulighed for at fordybe sig i følgende spændende linjefag:

• Sport og sundhed
  • Musik
  • Science
  • Onsdags-praktik på en arbejdsplads

Linjefagsundervisningen betragter vi som vores flagskib. Her er der plads til, at alle elever kan udfolde sig og brænde igennem og føle personlig succes, lige der hvor deres interesse ligger.

Når eleverne forlader 9. klasse med deres eksamensbevis i hånden, har vi gjort vores bedste for at sikre, at de kan være stolte, uddannelsesparate og klar på at møde livet.