Pædagogisk ressourcemedarbejder til Odden og Egebjerg Skoler

alle for en

Pædagogisk ressourcemedarbejder til Odden og Egebjerg Skole

Ingen kan alt, men vi tør godt være ambitiøse på elevernes vegne!

I vores skolefællesskab søger vi en pædagogisk ressourcemedarbejder, der har stærke relationskompetencer og som er optaget af chancelighed og elevernes deltagelsesmuligheder.

Gennem praksisnære bud på mangfoldige og inkluderende læringsfællesskaber, bliver din centrale opgave at understøtte lærer-pædagogteamene i deres praksis, så eleverne hjælpes i trivsel og læring uanset social baggrund og faglige forudsætninger.

Vi tilbyder:

• En høj grad af medindflydelse og selvstændighed i dit arbejde

• En arbejdsplads med højt til loftet og en uhøjtidelig omgangsform

• Gode, engagerede kolleger

• Netværkssamarbejde og sparring med AKT-medarbejdere i skolefællesskabet og med de andre ressourcemedarbejdere i PPR, som vil bidrage løbende med ny viden inden for området.

• Hos os bliver du og din kollega en del af et større fællesskab med tre afdelinger, men du vil dele dine opgaver mellem Odden og Egebjerg Skole. I hverdagen forankres du på Egebjerg Skole.

• Ordnede arbejdsforhold – naturligvis! Vi har lokalaftaler for såvel pædagoger som lærere

• En ledelse, der har tillid til, at alle gør sig umage og gør deres bedste.

Vi søger dig, der kan:

• Vejlede og samarbejde med lærere og pædagoger om at udvikle en pædagogisk praksis, der fremmer en inkluderende undervisning. Du skal kunne stå sikkert i vejlederrollen.

• Kan iværksætte klasseinterventionsforløb som fx co-teaching

• Udvikle og understøtte arbejdet med mellemformer

• Intervenere ”Hands on pædagogik”

• Kan anvende Den Professionelle Lærings Cirkel som arbejdsform i sparringssituationer

• Medvirke ved udarbejdelse og igangsættelse af handleplaner og være med til at sikre dialog om praksis i læringsfællesskaberne

• Sikre at elever i særligt udsatte positioner følges tæt med dynamiske handleplaner og interventioner

• Være tovholder for inklusionsindsatser

• Koordinere indsatser med AKT og ledelse

Vi forstiller os, at du er læreruddannet eller har anden relevant uddannelse, og du må også gerne have relevant eftervidereuddannelse, gerne som vejleder.

Du vil blive en del af et stort fællesskab, Odden, Nykøbing, Egebjerg Skole, men i det daglige er du forankret i Odden og Egebjerg.

Samarbejde og et højt engagement er vigtigt på tværs af alle personalegrupper. Odden og Egebjerg Skole er kendetegnet ved et godt arbejdsmiljø for medarbejderne. Vi har en professionel, men uformel tone med hinanden, hvor tilliden og dialogen er helt central i mødet med hinanden. Vi er hinandens arbejdsmiljø, så vi forventer ordentlighed af hinanden. Du vil opleve kolleger og ledelse, som er opmærksomme, nysgerrige og interesserede i hinanden. Der er kort vej fra idé til handling med plads og god opbakning til hinanden. Det fordrer, at du har gode samarbejdsevner, at du kan se muligheder frem for begrænsninger, og at du er fleksibel i din tilgang til at være kollega og medarbejder.

Vi er Danmarks første Geopark Skole. For vores elever betyder det, at den natur og de omgivelser, de lever i, inddrages i skolens hverdag. De skal gennem deres skoletid opnå et kendskab til og en forståelse for den lokale bevidsthed om landskabet, kunsten, kulturhistorien og de lokale råvarer, som Odsherred er så rigt repræsenteret ved. Vi arbejder med profilen lokalt og på tværs af skolefællesskabet. Det er skolens målsætning at gøre eleverne bekendte med og stolte af den del af landet, de bor i, for derigennem at styrke dem i valg af uddannelse, bevidsthed om tilhørsforhold samt et medansvar for den verden vi lever i. Vi tror på, at vi derigennem kan understøtte alle elever uanset social baggrund og faglige forudsætninger. På den måde bliver det også din rolle at tænke, vejledningen, inklusionsindsatser og tiltag ind, som er rundet af profilen.

Det er vigtigt, at du har kørekort og bil til din rådighed.

Løn og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst.

For yderligere informationer om stillingerne, er du meget velkommen til at kontakte skoleleder Trine Hjortebjærg Mortensen på trhmo@odsherred.dk 51222818 eller souschef Krista Clausen på kricl@odsherred.dk 22492450 fra den 4. august.

Ansøgningsfrist: 9. august 2023 kl. 23.59.

Ansættelsessamtaler forventes afholdt den 15. august om eftermiddagen.

Vi glæder os til at  høre fra dig!