Gå til hovedindholdet
MENU
Aula_close Layer 1
ONE Logo
Mobil menu

Evaluering af kvaliteten af skolens undervisning 2030-2024

På baggrund af skoleudviklingssamtale på Egebjerg Skole i skoleåret 2023-2024, har vi arbejdet med nedenstående målsætninger indenfor et dannelses-, trivsels- og fagligt perspektiv. Til næste skoleår har vi igen skoleudviklingssamtaler, hvor aktuelle fokusområder indenfor perspektiverne vil blive drøftet. Skoleudviklingssamtalerne er omfattet af § 2, stk. 1, nr. 5, i lov om gennemsigtighed og åbenhed i uddannelser.

 

Opstillet mål

Hvordan er der arbejdet med målet?

Skolens ledelse har fortsat fokus på at implementere projektbaseret og praksisnær undervisning for eleverne

På Egebjerg Skole har vi i dette skoleår igangsat praksisfaglig undervisning på alle årgange, da både skolen og forskere erfarer, at denne type undervisning favner både højtbegavede og almene elever. 

Skolen stræber efter at give vores elever en undervisning, som i højere grad skaber trivsel og læring for alle, uanset om man har faglige udfordringer eller er højt begavet. 

Skolens målsætning er at skabe bedre sammenhæng og meningsdannelse for skolens elever. Den projektbaserede og praksisnære arbejdsform skaber en tættere kobling mellem det, der sker i skolen og det liv, eleverne lever uden for skolens rammer, så de i højere grad kan danne mening. 

Skolen har i dette skoleår gennemført 6 projekter, hvor af to har været på tværs af børnehave, SFO og skole.

Skolens ledelse har fortsat et fokus på at være nysgerrige ind i understøttelsen af højt begavede elever

På Egebjerg Skole har der været et fælles pædagogisk oplæg om højt begavede elever.

Skolen har indkøbt et screeningsværkstøj, som kan identificere højt begavede elever i 1. klasse.

Der er kontinuerligt et fokus på – i samarbejde med læsevejleder – at skabe god undervisning med tilpas kompleksitet for elever med høj begavelse.