På baggrund af skoleudviklingssamtale på Egebjerg Skole i skoleåret 2023-2024, har vi arbejdet med nedenstående målsætninger indenfor et dannelses-, trivsels- og fagligt perspektiv. Til næste skoleår har vi igen skoleudviklingssamtaler, hvor aktuelle fokusområder indenfor perspektiverne vil blive drøftet. Skoleudviklingssamtalerne er omfattet af § 2, stk. 1, nr. 5, i lov om gennemsigtighed og åbenhed i uddannelser.
Opstillet mål | Hvordan er der arbejdet med målet? |
Skolens ledelse har fortsat fokus på at implementere projektbaseret og praksisnær undervisning for eleverne | På Egebjerg Skole har vi i dette skoleår igangsat praksisfaglig undervisning på alle årgange, da både skolen og forskere erfarer, at denne type undervisning favner både højtbegavede og almene elever. Skolen stræber efter at give vores elever en undervisning, som i højere grad skaber trivsel og læring for alle, uanset om man har faglige udfordringer eller er højt begavet. Skolens målsætning er at skabe bedre sammenhæng og meningsdannelse for skolens elever. Den projektbaserede og praksisnære arbejdsform skaber en tættere kobling mellem det, der sker i skolen og det liv, eleverne lever uden for skolens rammer, så de i højere grad kan danne mening. Skolen har i dette skoleår gennemført 6 projekter, hvor af to har været på tværs af børnehave, SFO og skole. |
Skolens ledelse har fortsat et fokus på at være nysgerrige ind i understøttelsen af højt begavede elever | På Egebjerg Skole har der været et fælles pædagogisk oplæg om højt begavede elever. Skolen har indkøbt et screeningsværkstøj, som kan identificere højt begavede elever i 1. klasse. Der er kontinuerligt et fokus på – i samarbejde med læsevejleder – at skabe god undervisning med tilpas kompleksitet for elever med høj begavelse. |
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
På baggrund af skoleudviklingssamtale på Egebjerg Skole i skoleåret 2022-2023, har vi arbejdet med nedenstående målsætninger indenfor et dannelses-, trivsels- og fagligt perspektiv. Til næste skoleår har vi igen skoleudviklingssamtaler, hvor aktuelle fokusområder indenfor perspektiverne vil blive drøftet. Skoleudviklingssamtalerne er omfattet af § 2, stk. 1, nr. 5, i lov om gennemsigtighed og åbenhed i uddannelser.
Opstillet mål | Hvordan er der arbejdet med målet? |
Skolens ledelse har fokus på, hvordan de dygtigste elever bliver fagligt og social stimuleret. | I skoleåret 2023-2024 igangsættes praksisfaglig undervisning på alle årgange, da både skolen og forskere (P1 udsendelse) erfarer, at denne type undervisning favner både højtbegavede og almene elever. Der planlægges 6 projekter i 2023-2024 på tværs af skolen, hvor både børnehave og SFO ligeledes indtænkes. Både elever og skolebestyrelse er blevet inddraget i processen med igangsættelse af praksisfaglig undervisning. |
Skolens ledelse har fokus på, hvordan der kan skabes rammer til at forberede elevstyrede læringssamtaler. | På et personalemøde er det blevet drøftet, hvordan skolen kan optimere det, som allerede fungerer godt. I skoleåret 2023-2024 sættes der tid af til lærernes forberedelse af samtalerne. |
Skolen udarbejder en plan for læseindsatsen på 1. og 2. årgang. | Skolens ledelse har afholdt møder med læsevejleder for at kortlægge elevernes læseudfordringer og læsesucceser – for derefter planlægge en indsats for skoleåret 2023-2024. |