Nykøbing Skole 0. til 6 kl.

børn med tablets

Vi lægger vægt på at have et  trygt og roligt læringsmiljø med højt til loftet. Vi prioriterer at holde fast i årets traditioner og højtider. Vi ved at børnene glæder sig over at genkende de faste traditioner og vi gør os umage for at løfte hver møde med flere indtryk og nye vinkler til fx julesamlinger, fastelavn og anderledes dage. Derfor rykkes undervisningen ofte udenfor eller til skolens køkken.

Fredag slutter altid med morgensamling i fællesrummet kl. 12.50, hvor vi synger og klasserne ofte optræder med musik og dans.
Vi gør os umage for at lade børnene smage på forskellige lærings- veje og måder til at tilegne sig ny viden, lade dem vokse i nys- gerrighed og give dem lyst til fordybelse. Eleverne inspireres og undervises i at udtrykke sig i lyd og billeder, og rundt på skolen er der aftryk af elevernes kunst. Udskolingsklasserne deltager på skift.

Vi er en skole hvor faglighed, trivsel og fællesskab er omdrejningsakserne i vores daglige arbejde. Vi lægger stor vægt på, at eleverne trives og har et dygtigt lærer- og pædagogteam, der hjælper når det behøves. Skolen og SFO har et tæt samarbejde omkring elevernes dagligdag igennem emneuger, anderledes dage, fordybelsestid og understøttende undervisning.
Vores dygtige AKT-lærere kan hjælpe de elever der har brug for noget ekstra, og der er pædagoger med i skoledelen. Pædagogerne er med i skoledelen på 1., 2. og 3. årgang.

Vi har fokus på at hjælpe de elever der har brug for en ekstra hånd, ligesom vi har øje for at udfordre de dygtige elever, så alle børn får masser af voksekraft præcis der hvor de er hver især. Hos os får børnene lagt fundamentet til deres videre uddannelsesvej, og vi arbejder hele tiden på at sikre åbenhed og løbende dialog om undervisningens kvalitet i henhold til skolens mål.

Vores vision er at tilbyde børn og voksne en spændende og inspirerende skole, der passer til nutidens børn, og uddanner til fremtidens samfund.

Forældre er de vigtigste rollemodeller for deres børn. Derfor vægter vi dialogen og samarbejdet
med forældrene højt. Vi synes, det er vigtigt at eleverne, både hjemme, i skolen og i fritiden, møder glade og kompetente voksne.

På Nykøbing Skole ønsker vi, at eleverne lærer og trives i et trygt fundament af fælles liv, lyst og læring - og faglig stolthed. Læs mere i vores folder, som er lavet i forbindelse med skoleindskrivningen 2020.

Hos os er udgangspunktet med Chresten Kolds ord:

”En skole hvor vi træder varsomt fordi der bliver mennesker til”.