Gå til hovedindholdet
MENU
Aula_close Layer 1
ONE Logo
Mobil menu

Evaluering af kvaliteten af skolens undervisning

På baggrund af skoleudviklingssamtale på Egebjerg Skole i skoleåret 2022-2023, har vi arbejdet med nedenstående målsætninger indenfor et dannelses-, trivsels- og fagligt perspektiv. Til næste skoleår har vi igen skoleudviklingssamtaler, hvor aktuelle fokusområder indenfor perspektiverne vil blive drøftet. Skoleudviklingssamtalerne er omfattet af § 2, stk. 1, nr. 5, i lov om gennemsigtighed og åbenhed i uddannelser.

 

Opstillet mål

Hvordan er der arbejdet med målet?

Skolens ledelse har fokus på, hvordan de dygtigste elever bliver fagligt og social stimuleret.

I skoleåret 2023-2024 igangsættes praksisfaglig undervisning på alle årgange, da både skolen og forskere (P1 udsendelse) erfarer, at denne type undervisning favner både højtbegavede og almene elever.

Der planlægges 6 projekter i 2023-2024 på tværs af skolen, hvor både børnehave og SFO ligeledes indtænkes.

Både elever og skolebestyrelse er blevet inddraget i processen med igangsættelse af praksisfaglig undervisning.

Skolens ledelse har fokus på, hvordan der kan skabes rammer til at forberede elevstyrede læringssamtaler.

På et personalemøde er det blevet drøftet, hvordan skolen kan optimere det, som allerede fungerer godt. I skoleåret 2023-2024 sættes der tid af til lærernes forberedelse af samtalerne.

Skolen udarbejder en plan for læseindsatsen på 1. og 2. årgang.

Skolens ledelse har afholdt møder med læsevejleder for at kortlægge elevernes læseudfordringer og læsesucceser – for derefter planlægge en indsats for skoleåret 2023-2024.