På baggrund af skoleudviklingssamtale på Egebjerg Skole i skoleåret 2022-2023, har vi arbejdet med nedenstående målsætninger indenfor et dannelses-, trivsels- og fagligt perspektiv. Til næste skoleår har vi igen skoleudviklingssamtaler, hvor aktuelle fokusområder indenfor perspektiverne vil blive drøftet. Skoleudviklingssamtalerne er omfattet af § 2, stk. 1, nr. 5, i lov om gennemsigtighed og åbenhed i uddannelser.
Opstillet mål |
Hvordan er der arbejdet med målet? |
Skolens ledelse har fokus på, hvordan de dygtigste elever bliver fagligt og social stimuleret. |
I skoleåret 2023-2024 igangsættes praksisfaglig undervisning på alle årgange, da både skolen og forskere (P1 udsendelse) erfarer, at denne type undervisning favner både højtbegavede og almene elever. Der planlægges 6 projekter i 2023-2024 på tværs af skolen, hvor både børnehave og SFO ligeledes indtænkes. Både elever og skolebestyrelse er blevet inddraget i processen med igangsættelse af praksisfaglig undervisning. |
Skolens ledelse har fokus på, hvordan der kan skabes rammer til at forberede elevstyrede læringssamtaler. |
På et personalemøde er det blevet drøftet, hvordan skolen kan optimere det, som allerede fungerer godt. I skoleåret 2023-2024 sættes der tid af til lærernes forberedelse af samtalerne. |
Skolen udarbejder en plan for læseindsatsen på 1. og 2. årgang. |
Skolens ledelse har afholdt møder med læsevejleder for at kortlægge elevernes læseudfordringer og læsesucceser – for derefter planlægge en indsats for skoleåret 2023-2024. |